Od paru lat możemy zaobserwować znaczący wzrost zainteresowania grami komputerowymi, strategiami, strzelankami i produkcjami typowo RPG online, ma możliwość to być spowodowane zwiększeniem liczby abonamentów Internetu albo zalaniem rynku ogromną liczbą produkcji z Korei Południowej i Chin. Wykres informujący o przełożeniu się liczby graczy na zyski jest imponujący, zarobki producentów i wydawców są kolosalne. Gry online od paru lat były popularne w Europie, niemniej jednak obecnie ogarnęły swym zasięgiem wszystkie państwa.
Od paru lat możemy zauważyć znaczy wzrost zainteresowania grami MMORPG, ma możliwość to byś spowodowane zwiększeniem liczby abonamentów Internetu lub zalaniem rynku ogromną liczbą produkcji z Korei Południowej i Chin. Wykres informujący o przełożeniu się liczby graczy na zyski jest imponujący, zarobki producentów i wydawców są kolosalne. Gry online od paru lat były popularne w Europie, ale w chwili obecnej ogarnęły swym zasięgiem wszelkie państwa.
Początki gier MMORPG sięgają roku 2001, wówczas to powstała pierwsza, innowacyjna produkcja firmy Blizzard North dysponująca connect serwerem. Gracze mogli wspólnie walczyć na jednej mapie, kooperować ze sobą (rozmowa, wymiana przedmiotami) a głównie widzieć obecność kilku postaci w zasięgu wzroku, wielki przełom, kiedy to w grach RPG oprócz nas nie było żywego ducha.
Na 100 procent Stany Zjednoczone maja duży wkład w gry MMORPG, to teraz kluczowy producent firma Blizzard wydaje od ponad 16 lat tytuły podbijające listy bestsellerów, mowa o Diablo , a ponadto World of Warcraft.
Nasz zachodni sąsiad, Niemcy też próbuje swych sił na rynku gier, z marnym wynikiem – tam głównie na czołowych pozycjach stoją gry strategiczne i strzelanki. Wydawnictwa GameForge , a dodatkowo BigPoint korzystają z kupionych tytułów pochodzenia Koreańskiego lub Chińskiego. Warto wspomnieć że w Polsce również powstają niedużo znane gry MMORPG, najnowszym projektem jest Gloria Victis oraz Stick World. Kto by pomyślał że polscy programiści będą w stanie wyprodukować gry online? A jednak nic nie jest przesądzone. Poziomem znacznie odbiegamy za Stanami ale to nic złego, zawsze są o krok do przodu przed wszystkimi. Trudno aby kraj gdzie 90% społeczeństwa ma dostęp do Internetu nie owocował w gry online. Przesycenie konsolami sprawiło że gry komputerowe odchodzą powoli w nie pamięć, miejmy nadzieje że xBOX 720 & PS 4 spełnią oczekiwania konsumentów, w przeciwnym wypadku nadal będziemy skorzystać z platformy PC.