Naturalne linki w wpisach sponsorowanych

Dla pozycjonera próbujące wypromować daną stronę www na określone słowa kluczowe i sprawić, aby wyświetlała się w wynikach przeszukiwania pod konkretną frazę na wysokich pozycjach, najbardziej istotne jest zdobywanie cennych i wartościowych odnośników. Najlepiej także, żeby były to całkowicie naturalne linki lub doskonale takie udające, umieszczane na tematycznych witrynach z wysokim TR, zaindeksowane przez roboty Google oraz mające dużą moc SEO, przenoszoną potem na docelową witrynę.

Jednym ze możliwości na ich zdobycie jest umieszczanie specjalnych artykułów na wybranych portalach www, gdzie w treści takich tekstów zamieszcza się link do witryny ukryty pod konkretnym anchorem. Nie są to niewątpliwie typowe artykuły sponsorowane, jakie wyszukać można na wielu wortalach internetowych, niemniej jednak za każdym razem zwiększają one tematyczną moc ukrytego w nich linka. Dzięki temu pozycjoner ze znakomitym skutkiem może unikać zjawiska ściganego przez Google, jakim są nienaturalne linki kierujące do danej strony. Nienaturalne w tym wypadku oznaczają odnośniki umieszczane na „podejrzanych” stronach, klasyfikowanych przez wyszukiwarkę jako niedużo wartościowe, nietematyczne, niskiej jakości a zdarza się, że nawet jako typowe strony spamowe. Największą moc reklamową – i jedną z większych, jeśli chodzi o kontekst SEO – mają jednak linki umieszczane w treściach wspomnianych wyżej artykułów sponsorowanych. Dzięki nim internauci trafiają na docelową stronę dwoma sposobami – klikając w ukryty link oraz czytając treść tekstu i zapamiętując nazwę firmy lub produktu.