Formy rozliczania się za usługi SEO

W biznesie SEO jak i w każdej innej branży usługowej istnieje wiele możliwości na rozliczanie się na linii klient i usługodawca. Są natomiast dwa sposoby o największym czynniku popularności: rozliczanie za tak zwany efekt oraz dodatkowo abonamentowe. To pierwsze jest zaś najbardziej popularne, ponieważ umożliwia płacenie za pozycjonowanie i usługi SEO, które de fakto przynoszą efekt i które dają pozytywne skutki klientowi – zwiększoną ilość wejść na stronę, czołowe miejsca w wyszukiwarce Google oraz zwiększoną sprzedaż. Rozliczanie za efekt ustala się przy podpisywaniu umowy, kiedy prawie każde miejsce witryny w wynikach wyszukiwania jest płatne wedle innej stawki. Witryna jest codziennie monitorowana i sprawdzana jest jej pozycja – a pod koniec miesiąca na podstawie tych danych wylicza się, ile klient musi zapłacić za pozycjonowanie i pozycjonowanie cennik w danym miesiącu. Takie rozwiązanie opłaca się przy małej ilości fraz zasadniczych oraz dodatkowo przy mniejszych witrynach (pozycjonowanych na intuicyjne frazy). Innym wyjściem związanym z formą rozliczania się jest płatność w formie abonamentowej. Polega ona na tym, że z góry ustala się listę wielu fraz zasadniczych, dla których przeprowadzane są pozycjonowanie i usługi SEO, a następnie kwotę, za jaką pozycjoner będzie te wszystkie frazy promował. Zwykle są to spore kwoty, które obejmują jednak kilka fraz – zarówno te bardzo trudne, trudne jak i stosunkowo łatwe. Dzięki takiej rozbieżności korzysta zarówno klient – mając więcej pozycjonowanych fraz, jak i pozycjoner, zarabiając znacznie więcej.