Emocje prezentowane w reklamie – Reklama i jej cele

Emocje przekazane w reklamie mocą egzystować głównym powodem jej sukcesu, guzik więc dziwnego, że raz za razem większa wielkość reklam bazuje właśnie na ludzkich emocjach. A wprawdzie większość odbiorców na cacy zdaje sobie z tego faktu sprawę, nie ma guzik przeciw temu.
Wielu z nas silnie odczuwa emocje tudzież uczucia innych, takie jak lęk, smutek, biedka, głód… Współczucie natomiast trwoga przedtem niektórymi zjawiskami owo najczęściej wykorzystywane w reklamach emocje. Oraz właściwie np. zrozpaczona wdowa pozbawiona po śmierci męża środków aż do życia jest skuteczną zachętą do wykupienia polisy na trwanie, natomiast krajobraz osoby zwijającej się z bólu po niezmiernie realistycznie pokazanym upadku zwiększa skutecznie sprzedaż środków przeciwóbolwych. Są zaś takie reklamy, które próbują własny finisz osiągnąć na krzyż ukazanie całkiem drastycznych zdjęć, np. kampanie antynikotynowe pokazujące zdjęcia osób chorujących na raka.
Wprawdzie nie lecz wciąż przykre i bolesne uczucia są stosowane w reklamach w celu zagrania na emocjach widzów. Identycznie często (a nawet częściej) prezentuje się takie uczucia, gdy błogość i uciecha. Członek rodu zajadające się spośród błogim uśmiechem deserem, dorośli z radością używający spośród samochodu – takich przykładów z zadowolonym spośród życia (a właściwie spośród konkretnego produktu) człowiekiem w roli głównej w reklamach odszukać jest dozwolone sporo. Ważne, by zdobyć finisz natomiast urobić odbiorcę do tego, że wiadomy artykuł zapewni mu radosne tudzież wesołe obecność ewentualnie podobnie uchroni przed przykrymi zdarzeniami względnie bólem.